Ronald Alpe D'Huzes

De slogan van Intures, “Into Engineering. Into Life.”, zegt veel over hoe wij in het leven staan. Waar de liefde voor engineering voor een bedrijf als de onze helder is, behoeft de ‘Into Life.’ wellicht nog wat toelichting. Want behalve dat er een positiviteit van de woorden uitgaat, hoe vertaalt zich dat op de werkvloer?

Gezondheid is het ‘grootste goed’

Samen zijn we ons ervan bewust dat we zonder onze fysieke en mentale gezondheid nergens zijn. De afgelopen tijd was Intures dan ook actief op LinkedIn met een winactie van Intures fietsshirts om de Alpe D’HuZes te promoten. Eenieder die ons technisch directeur Ronald Schavemaker een hart onder de riem stak voor de Alpe d’HuZes deed automatisch mee aan de loting. Daarbij kwam Ronald van Dijck als winnaar uit de bus, veel sportplezier ermee gewenst! Voor Ronald was dit een persoonlijke ambitie als vader van een overlever, waar wij als bedrijf trots op zijn.

Doorzetten voor onderzoek

Het was een bijzondere en grootse ervaring, welke iedereen aangeraden kan worden! Ronald: “Maandenlang heb ik getraind om mee te kunnen doen met dit prachtige evenement en ook nog eens voor een prachtig doel. ’s Ochtends om 03:00 uur ging de wekker en om 04:30 uur stonden we aan de start. Met lampjes op de fiets omhoog in het donker en stilte. Een beklimming van 14 kilometer met een gemiddelde hellingsgraad van 10%. Onderweg aangemoedigd door al die medelanders die daar in alle vroegte al stonden te klappen of te zingen. Ontroerend en feestelijk tegelijk. Na iets meer dan twee uurtjes reed ik over de finish met een voldaan gevoel. Onbeschrijflijk mooi en je voelt je heel, heel eventjes… een winnaar. Daarna direct nog een keer, met gecontroleerde snelheid, naar beneden voor de tweede beklimming van de dag. Deze ging aanmerkelijk lastiger. Maar onderweg gebeurt er zoveel om je heen, dat je er mentaal doorheen gesleept wordt. De Alpe D’HuZes was voor mij een onvergetelijke ervaring. Met dank aan al mijn sponsors en mensen die mij berichtjes stuurden en mij die extra motivatie gaven. We hebben met ons team in totaal ruim €16.000,- euro opgehaald voor het KWF. Zodat de broodnodige onderzoeken de genezing voor een hoop mensen weer een stukje dichterbij zal brengen.”

“1 voor allen, allen voor 1!”

En hoe goed eenieder ook aan zijn of haar gezondheid werkt, als werkgever beseffen we ons maar al te goed dat ‘life happens’. Dit kan een serieuze impact op de gezondheid omvatten: soms een fysieke, soms een mentale impact en soms beiden.  Deze afgelopen maand zijn er bij verscheidene werknemers in de privésfeer grote levensgebeurtenissen gepasseerd, welke een zware mentale (en soms fysieke) belasting met zich meebracht voor hen. Veelal wordt daar openlijk over gecommuniceerd, zodat men begripvol met elkaar omgaat. Sterker nog: bij een overleg is het niet ongebruikelijk om te starten met een “check-in rondje”. Zo geven we elkaar tijdig de kans om mee te denken en bij te sturen. Je gunt elkaar de nodige ruimte en draagt samen de zorg voor werkzaamheden. Deadlines en persoonlijke balans bewaken is teamwork. Want wanneer je gelooft in “1 team, 1 taak”, zul je de zwakste schakel zo sterk mogelijk moeten maken.